“Sepuluh Alasan untuk Burn …” Analisa (Dalam Opini Saya)

Melayu terjemahan ini dibuat dalam “Google Translate” dan boleh mengandungi kesalahan. Aku hanya berkata teks asli bahasa Inggeris untuk makna yang betul. Hal ini tentunya lebih baik daripada yang boleh saya lakukan untuk menterjemahkan ke Malaysia?

English

Arabic

Urdu

Turkish

Wahyu itu? Terry Jones butuh uang! Hal ini dapat satu-satunya sebab mengapa ia akan menimbulkan kontroversi ini tentang pembakaran Quran. Amerika akan ada cukup orang yang beriman sama seperti orang gila untuk membuatnya lebih krisis wang tunai. Tapi itu tidak bermakna bahawa ia merupakan sesuatu seperti sebahagian besar Amerika, Kristian, atau pemikiran Barat. CNN, MSNBC dan inflamers lain perlu wang juga! Itulah sebabnya mereka membiarkan hal-hal aneh ini bangkit malah mengabaikan dirinya. Mereka memberinya ratusan juta dolar publisiti percuma, yang hanya berfungsi untuk membuat hal-hal buruk. Aku ingin tahu apakah dia akan mengumpulkan yang banyak! Dia diberi 7,5 minit airtime di CNN hari ini, berkali-kali! Coca Cola hanya meminta apa yang akan mereka perlu membayar untuk waktu itu, jika mereka membelinya.

Dia mengatakan bahawa mesej itu adalah untuk ahli “Radical Islam,” tetapi mesej dan penargetan yang jelas direka untuk marah semua Muslim, dan fakta bahawa seorang teman Malaysia membawanya ke perhatian saya tanpa mencatat bahagian mendamaikan mesej nya bererti bahawa hal-hal bersifat mendamaikan ia harus katakan muslim tentang moderat benar-benar hilang di peringkat hingar.

Berikut ini adalah bantahan saya Fran Ingram sepuluh alasan untuk membakar Quran, di mana Rev? Terry Jones telah diterbitkan di laman web-nya gereja (saya tidak menawarkan link di sini, kerana aku tidak mahu mendorong orang-orang ini):

1. Tidak ada tempat dalam Alkitab yang mengatakan bahawa jika seseorang tidak mengikut Yesus Kristus adalah satu dikutuk di api neraka kekal. Jika itu benar, semua pendahulu Yesus, seperti Raja Daud dan Abraham sendiri juga harus di neraka. Kristus menjemput orang untuk mengikutinya untuk mencapai Kerajaan Syurga, tetapi pada titik itu tidak ia mengatakan bahawa ia adalah satu-satunya cara. Bahkan, Yesus sendiri adalah seorang pengamal Yahudi, dan “Kristian” adalah membangun dibangunkan lama selepas kematiannya. Tentu Yesus telah beefs dengan ahli politik korup dan rohaniwan curang, seperti Wahyu? Jones, dan Alkitab laporan banyak alasan yang sah untuk beefs, tapi ia tidak mengatakan bahawa Yahudi per se jahat, dan ia pasti tidak berpendapat tentang Islam, kerana Muhammad hidup 600 tahun kemudian. Ms Ingram dipersilahkan untuk 1 kepercayaan Pindaan terpelihara tentang “hukuman kekal,” tapi aku untuk satu mengatakan dia penuh bologna, dan hanya cuba membangkitkan kontroversi untuk mengumpulkan wang untuk gereja. “Pada mulanya Allah mencipta langit dan bumi” Kejadian 1:1 Aku menyimpulkan, “… dan semua bangsa dan budaya dari bumi, dan semua kaedah-kaedah mencari Tuhan ..” Sejauh yang saya tahu, kebanyakan kredit utama agama Allah dengan membuat semuanya!

2. Hal yang sama boleh dikatakan tentang Perjanjian Baru dari Alkitab (asas Kristian), yang tidak pernah datang bersama-sama dalam bentuk yang lebih atau kurang lancar sampai 325 tahun selepas Kristus (http://www.tertullian.org/rpearse/nicaea html) .. Jadi apa? Haruskah kita terbakar Alkitab juga? Pikirkan kembali 325 tahun dari sekarang. Apakah ada sesuatu yang boleh menunjuk dan mengatakan ini pasti berlaku seperti itu? Turun Boston Tea Party, misalnya. Satu versi mengatakan bahawa “Old New England teh” itu Rum, dan perkelahian itu atas cukai arak tidak minum teh. Saya lebih suka mengatakan ini, aku sendiri, tapi siapa yang bisa mengatakan dengan yakin?!

3. Semua orang percaya kuno dalam bentuk awal agama. Agama telah berkembang cukup jalan dalam 1,500 tahun terakhir, dan tidak Yesus atau Muhammad, atau bahkan Musa boleh meramalkan bagaimana. Kata-kata hanya inflamasi untuk membangkitkan kontroversi dan membawa lebih banyak wang ke apa yang harus gereja mereka berjuang. Sebahagian besar Amerika tidak akan menyokong hasutan semacam ini.

4. Hal yang sama boleh dikatakan tentang Alkitab juga, dan kehidupan Kristus. Yang harus anda lakukan adalah mengikuti Jalan Salib di Yerusalem untuk memahami bagaimana Kristian pertikaian telah dinodai kesucian tempat di mana Yesus disalibkan, apakah ia disalibkan di tempat itu pemandu Yahudi itu berkata. Percayalah, itu tidak seperti apa yang anda lihat dalam lukisan Michelangelo dan lain-lain. Mereka tidak memerlukan orang-orang Yahudi atau Muslim untuk melakukannya, kerana mereka berjaya itu cukup baik di stim sendiri. Seperti yang saya catat sebelum ini, Perjanjian Baru dari Alkitab hanya mengumpulkan sekitar 325 tahun selepas Kristus, dan yang perlu anda lakukan adalah membaca tentang kitab suci Thomas dan dihilangkan lain untuk memahami bagaimana korup fanatik agama telah mendominasi ibadah kami untuk hari ini. Dua kalimah terakhir dari “alasan Ms Ingram’s” hanya spekulasi nya. Aku ragu apakah ia pernah ke sebuah negara Muslim atau berkongsi makanan dengan keluarga Muslim. Lebih jauh lagi, “Kristian” seperti ini percaya bahawa Alkitab tanpa soalan, walaupun kontradiksi internalnya sendiri dan kesalahan.

5. Hal yang sama boleh dikatakan untuk pengikut Kristus hari ini. Dia hanya menjadi inflamasi. Semakin buruk ia membuatnya, CNN lebih banyak wang akan membantu mereka mengumpul dana untuk gereja mereka. Kurasa mereka menjual buku-buku juga boleh! Aku ingin tahu bagaimana mereka hidup dan jenis kereta mereka drive. Apakah CNN dan MSNBC dan Fox semua sumbangan terhadap gaya hidup mereka dengan semua ini publisiti percuma?

6. Hal yang sama boleh dikatakan bagi Kristian dan banyak pengikutnya. Aku tahu bahawa nenek moyang pertama saya di Amerika Utara datang ke sini untuk melarikan diri dari Katolik Sepanyol berperilaku dalam cara yang sama persis. Alkitab tidak meminta pemisahan Gereja dan Negara. The U. S. Perlembagaan tidak! Jika Ms Ingram telah melawat negara Muslim, dia mungkin akan melihat bahawa sebahagian besar Muslim hidup dengan cara yang sangat mirip dengan sebahagian besar orang barat. Dan dia akan melihat bahawa mereka sangat beradab. Ini tidak membenarkan beberapa amalan di negara-negara, yang sebahagian besar dibenarkan oleh undang-undang sekular dan bukan Islam. Hal ini juga akan berubah pada waktunya sendiri. Aku punya foto Nenek saya Agung dan tiga saudara perempuan berpakaian sangat banyak seolah-olah mereka berada di abaya. Dalam foto (1879), saya Great Great Kakek memakai janggut, sebanyak lelaki Muslim lakukan hari ini.

Louisa Doxtater, her Father and 3 Sisters (1879)

My Great Grandmother, her Father, and Three Sisters

7. Hal yang sama boleh dikatakan untuk banyak aspek Alkitab dan pengikut yang lebih radikal. Aku yakin Ms Ingram tidak akan membuatnya pada saat tentera laut Katolik!

8. Alkitab mempunyai peruntukan yang sama, dan walaupun fakta bahawa “dilahirkan kembali” Kristian mendakwa bahawa setiap kata dari Alkitab itu benar, banyak pemimpin Kristian yang tercerahkan telah mempersoalkan kenyataan ini, dan menerimanya sebagai jelas salah. Sedangkan Quran tidak termasuk seperti penyisihan, tidak dipraktikkan dalam masyarakat Islam moden (dengan pengecualian bising membuktikan Peraturan). http://cmpage.org/news/CMN3Q2K6.htm

9. Siapa yang tidak akan takut selepas tindakan kita telah menyebabkan kematian lebih dari 1 juta Muslim di Iraq? Afghanistan juga! Dan kemudian ada polemik kebencian dari inflamers seperti Ms Ingram untuk membuat sesuatu tampak lebih “beradab” di sini di Barat.

10. Hal yang sama boleh dikatakan untuk christian imperialisme dan kolonialisme. Apa yang terjadi Ms Ingram mencadangkan menjadi 1,6 juta Muslim? Membaca ini, aku merasa aku sedang membaca petikan dari Mein Kampf. Kapan orang Kristian radikal menyerah belas kasih dan toleransi? Ms Ingram mungkin bahkan tidak tahu bahawa Thomas Jefferson adalah bukan orang Kristian.

Dalam bahagian ini saya sengaja menaruh c “” dalam “christian” dalam huruf kecil, yang menunjukkan bahawa saya tidak percaya bahawa pandangan-pandangan mewakili pandangan dari setiap gereja Kristian yang benar, apapun lebih dari saya percaya bahawa pertubuhan-pertubuhan yang mendakwa mantle Islam selalu mewakili keyakinan sebahagian besar umat Islam. Ms Ingram keperluan untuk memahami dan menginternalisasikan perbezaan itu.

Ada alasan kita memiliki Kebebasan Beragama dijanjikan dalam Perlembagaan Amerika Syarikat, yang seluruh petugas kami Federal dan anggota tentera bersumpah untuk menegakkan sampai mati. Alasannya adalah bahawa majoriti orang Amerika datang ke Amerika Utara untuk mengelakkan perselisihan agama. Kami telah 10X jumlah orang yang mengaku sebagai Ireland di Amerika Syarikat sebagai ada di seluruh Republik Ireland. Banyak dari mereka datang ke sini untuk mengelakkan perang agama, dan Islam tidak ada hubungannya dengan itu! Aku tahu nenek moyang pertama saya Amerika mungkin pernah bertemu seorang Muslim dalam hidup mereka.

Link ke saya di LinkedIn, Facebook, dan Twitter: @ skip_conover

About Skip Conover

Skip Conover is an International Executive, Author, and Painter.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s